donderdag 10 mei 2012, 0.31 uur – Thijs

Onderzoek naar volle treinen Maaslijn

De SP afdelingen aan de Maaslijn starten samen met de SP Statenfracties in Gelderland, Noord-Brabant en Limburg een onderzoek naar volle treinen op de spoorlijn tussen Nijmegen en Roermond. Aanleiding voor dit onderzoek zijn berichten van overvolle treinen en mensen die op het station achterblijven omdat ze niet meer in de trein passen. Op 21 en 24 mei zullen op alle stations aan de Maaslijn SP’ers met reizigers in gesprek gaan en hun vragen naar hun ervaringen met de treinen op deze spoorlijn.

Afgelopen jaren is het aantal reizigers op de spoorlijn sterk gestegen. Ondanks het feit dat er meer treinen rijden, is er in de spits vaak een gebrek aan zitplaatsen. De SP wil weten hoe groot de drukte is en of de reizigers dit als een probleem ervaren, vandaar dat we starten met een onderzoek.

Afhankelijk van de resultaten van het onderzoek zal de SP met een plan komen voor meer treinen op de Maaslijn. Het grootste probleem is dat de Maaslijn enkelsporig is. Hierdoor kunnen er minder treinen rijden en moeten treinen vaak op elkaar wachten. Met de aanleg van een extra spoor kunnen er meer treinen rijden en zullen de vertragingen flink afnemen. Het verdubbelen van de spoorlijn is een serieuze optie die we zeker gaan bekijken.

Vul hier de enquête in en luister hier naar het gesprek dat ik vanmorgen bij L1 radio had.

Reageren? »

Reageren?