zondag 6 mei 2012, 16.56 uur – Thijs

PvdA en GroenLinks kiezen voor de VVD

Het is niet gelukt om voor de eerste keer in de geschiedenis van Limburg een links provinciebestuur te vormen. Vanmiddag werd duidelijk dat het CDA gaat proberen om samen met VVD, PvdA en GroenLinks een provinciebestuur te vormen. Dit betekent dat de SP voor de derde keer in vijf jaar tijd aan de kant wordt geschoven.

Het is jammer dat PvdA en GroenLinks, ondanks hun voorkeur voor een linkse coalitie, deze historische kans hebben laten liggen. Want nu de PVV niet meer mee wil praten over de vorming van een nieuw provinciebestuur, hebben GroenLinks en PvdA de sleutel voor een nieuw provinciebestuur in handen. De liefde voor een sociale coalitie met de SP was blijkbaar vooral voor de bühne, nu het er op aankomt laten beide partijen de SP keihard vallen en kiezen ze voor de VVD.

Voor de komende drie jaar zit er niks anders op dan oppositie voeren, met eigen plannen komen om daarna de grootste te worden, zodat niemand meer om ons heen kan.

3 reacties »

1. Ja, net als landelijk lonkt groenlinks liever met rechts dan dat het zich links houd. Dat maakt je toch een spookrijder?
    Nou dat.zet ze in dezelfde rij als de PVV, onbetrouwbaar , veel roepen en op moment subprime toch iets anders doen.
    Lekker betrouwbaar…..

Laten we maar even afwachten waar de Nederlanders in September voor gaan.
    Als wij iets jatten worden we opgesloten, als de regering ons leeg rooft doet niemand iets….

Reactie door The Flying Dutchman — zondag 6 mei 2012 @ 18:28

2. Lijkt wel de grachten gordel in Amsterdam.
    “links lullen, maar rechts vullen”.

Reactie door Ger Renkens — zondag 6 mei 2012 @ 20:51

3. Groenrechts zal wel binnenkort opgaan in D66.

Reactie door Ben Tarici — dinsdag 15 mei 2012 @ 9:33